אסטרטגיה טכנולוגית למנהלים

במהלך עבודתינו עם מנהלים בכירים – כולל מקרב חברות טכנולוגיות – נתקלנו בפער הבנה חריף של המנהלים ביחס לעולם הטכנולוגי המשתנה. פער ההבנה מקשה על המנהלים להבין את פוטנציאל הצמיחה ופוטנציאל הנזק הטמונים בפיתוח טכנולוגי ובטכנולוגיות המשתנות, באופן הפוגע בתפקוד הכולל של החברה. פער זה קשור במספר מרכיבים:

  • קצב השינוי הטכנולוגי – קצב הפיתוח הטכנולוגי מוביל לקושי מובנה לעקוב אחר השינוי, ולהבין את המשמעויות שלו.
  • פערי שפה בין הגורמים הטכנולוגיים בארגון, ובראשם ה-CTO לבין היחידות העסקיות וההנהלה
  • פער המורכבות – קיים מתח מתמיד בין הרצון לממש את הפוטנציאל העסקי הטמון בשינויים טכנולוגיים, לבין הפנמת עלותם הישירה והעקיפה
  • טרנדים טכנולוגיים (סייבר, ביג-דאטה, דאטה סיינס) יוצרים לחץ חיצוני לשילוב מרכיבים אלו בחברה, ללא הבנת עומק של הפוטנציאל הממשי, העלויות, ותוחלת הערך שלהם.

אחד המפתחות המרכזיים לקידום צמיחה והתייעלות טמון ביכולתה של ההנהלה לרתום את הפוטנציאל הטכנולוגי להצלחה עסקית. בשל הסיבות המתוארות, ללא הבנה מעמיקה של המנהלים הבכירים את ההזדמנות הטכנולוגית אבל גם את המורכבות של יישום טכנולוגיה בעסקים, לא ניתן לרתום את הפוטנציאל הזה בהצלחה.  מנגד, אימוץ נכון ואפקטיבי של טכנולוגיה, נעוץ בהבנה עמוקה של היעדים העסקיים של החברה, המשאבים הנתונים ויכולת המימוש הטכנולוגית. ההליכה באפיק הטכנולוגי, גם כזה שהוא מבוסס ומנוסה יחסית, היא החלטה רבת-סיכון, ומהווה מהלך אסטרטגי לארגון. 

קיימות לא מעט הכשרות טכנולוגיות מקצועיות, וגם הכשרות למנהלים, אבל אנו עוסקים מעט מדי בחיבור בין ההנהלה לטכנולוגיה. הסדנה פוסעת בדיוק בתווך הזה – אנו דנים לעומק במגמות הטכנולוגיות המרכזיות כיום בעולם, בהשלכות האסטרטגיות שלהן על חברות, ובאופן שבו ניתן לרתום את הטכנולוגיה לקידום החברה. ההכשרה נבנית כך שתתאים בייחוד לקהל המנהלים, ולאתגרים הייחודיים שלהם, תוך שימוש בדוגמאות מובילות לקידום ההבנה ויכולת ההטמעה של הכלים. בנושאים טכנולוגיים מקצועיים נפגוש מומחים מובילים בתחומם. 

סוגיות מרכזיות

כנס דואלוג בקמפוס גוגל