סדנת pivot לסטרט-אפים

  • בקצרה: סדנת צמיחה ייעודית לסטארטאפים בשלב הצמיחה, העוסקת באתגרים הייחודיים של חברות טכנולוגיות בשלב זה.
  • עבור מי? חברות הזנק בשלבים מתקדמים (Round B והלאה)
  • מתי רלוונטי? כאשר מתבשלת הבנה על צורך במיקוד עסקי שונה או כאשר נדרשת התארגנות מחדש בשל שינוי במצב העסקי (צמיחה מהירה, שינוי בתזרים וכיוב').
  • מי שותף? הצוות המוביל, אפשרות לשילוב גורמי בורד או יועצים מקצועיים ייעודיים
  • כמה זמן זה לוקח? יומיים מרוכזים לאחר תהליך הכנה ממוקד
  • איך נדע שצריך? המתח בין הגורמים המובילים עולה (מתח מול משקיעים, חוסר הסכמה בצוות ביחס למיקוד העסקי), ולא נפתר באמצעים הקיימים.
  • מה זה נותן לי? מרחב נייטרלי לבירור אפשרויות הפעולה הקיימות והכרעה במתווה ההתקדמות העסקי, יצירת יישור קו אסטרטגי בקרב הגורמים המובילים (יזמים, בורד, משקיעים).

הובלה של חברת הזנק היא אתגר רווי מתחים – צריך גם להקים ולהוביל צוות טכנולוגי מקצועי, וגם לנתב את החברה והמוצר למודל עסקי בר-קיימא. כל זאת, בלחץ זמן, בשוק משתנה ותחרותי ותחת בקרה מתמדת של המשקיעים. היזם או הצוות המוביל נמצא בתהליך למידה מואץ בתחומים חדשים לגמרי מבחינתם, ונדרשים לספק מענה על כל רוחב המגרש על אף שאין להם בהכרח את ההכשרה והנסיון הנדרשים.

הניווט בסבך האסטרטגי של המיזם נוגע בשאלות עסקיות מורכבות – נתחי שוק, שווקים חדשים, מוצרים וטכנולוגיות חדשות, ומערבים רמות אי-וודאות גבוהות. זהו שלב שחברות רבות לא מצליחות לעמוד בו, בשל חוסר ההצלחה לתאם בין המאמצים וגזרות הפעולה השונות. יצירת הבהירות בתוך אי-הוודאות הזו מחייבת מחד המשך פיתוח ומגע עם השוק, ומאידך מאמץ מתמיד ומודע לפיתוח ההבנות האסטרטגיות אודות הכיוונים העסקיים.

צוות דואלוג יסייע ליזם/ים בניהול התהליך האסטרטגי, משלב ההכנה, דרך קיום סדנה אסטרטגית מרוכזת, ועד לכינוס התובנות לכדי תכנית עבודה. אנו רותמים את הצוות המוביל לתהליך קצר ותחום בזמן, העוסק בשאלות העסקיות והניהוליות המרכזיות, ומאפשר הגעה מהירה לליבת האתגרים, והנעה של תהליכי השינוי הנדרשים.

מבנה התהליך

  • היכרות עם המיזם: צוות מוביל, משקיעים, מוצר/ים, משתמשים, מודל עסקי, טכנולוגיה וכיו"ב
  • מחקר שוק קצר
  • הסכמה עם הצוות המוביל על שאלות הייסוד של הסדנה והאופן בו ניגש אליהן.
  • יום א' – בניית מפת הידע של המיזם: הצפת ההבנות הסמויות בקרב הצוות המוביל בעזרת מתודולוגיה סדורה, בחינה של המגמות בסביבת הפעולה, במיזם, וביעדי החברה עד כה.
  • יום ב' – ארגון התובנות האסטרטגיות על בסיס מפת הידע, דיון בתובנות שעלו, וניסוח עקרונות אסטרטגיים
  • דיון במסקנות הסדנה לאור הבנות חדשות, ועיסוק מפורט בתוכנית האסטרטגית והעסקית
  • בחינת התהליך בפרספקטיבה של הפעילות
  • בחינת תהליכי ההטמעה והמימוש

מעוניינים לשמוע עוד?
צרו קשר

טלפון: 054-4702895
דוא"ל: office@doalogue.co.il