מי מפחד מהמנכ"ל הרע?

אפילו בארגונים בהם אנשי הצוות מצהירים שהמנכ"ל רודה בהם, לא קשוב להם, לא מעצים אותם ולא מאפשר להם למצות את מנהיגותם, אפילו בארגונים כאלה, המנכ"ל רוצה את טובת הארגון ומנסה לפעול ככל יכולתו ולמיטב הבנתו כדי להגשים את מטרות הארגון כפי שהוא רואה אותן.

על כן, כיצד יש לפעול עם המנכ"ל? להמשך קריאה

מספר ארגוני Organizational Storyteller

לאחרונה לקחתי חלק בתהליך התערבות בעמותה לפיתוח מנהיגות מקרב הפריפריה החברתית בשוק העבודה.

הבקשה הראשונית של מזמין העבודה הייתה לאתר את החסמים המונעים מהעמותה לעמוד ביעדיה ומקהל היעד של העמותה לחוות הצלחה. כך, שמזמין העבודה ציפה שלאחר הסדנה אגיש לו דוח שיסכם את תשובות בעלי העניין – סגל העמותה ומוטביה – לשאלה בדבר הגורמים לשביעות הרצון ולאי-שביעות הרצון שלהם מתפקוד העמותה ומתפוקותיה. להמשך קריאה

אבחון הנזילות בצנרת הארגונית

באחרונה הייתי צריך לטפל בבעיה חמורה בצנרת בדירה שבבעלות המשפחה. עד מהרה נותרתי מלא אבק, קירות הבית מלאי חורים. גיליתי שהעבודה של אבחון האינסטלציה מהדהדת את העבודה של האבחון הארגוני.

בשני המקרים אין אבחון ללא התערבות וללא שבירה של הנראות ההרמונית של המרחב. בשביל להיות מסוגלים לעצב את הסביבה ארגונית בשעה שאנו יודעים שבעומק הארגון מצויה בעיה שהולכת ומחמירה (נזילה שתחמיר ועשויה לסכן את תשתית החשמל) אנו צריכים לבצע עבודה של חשיפה. הפעולה של חשיפת הצנרת הארגונית איננה פשוטה כל עיקר. היא מצויה בתוך הקירות, מתחת לדברים שאני רואה, ומתוך זה אני מחפש את מה שאני לא רואה. אני בודק איפה יש רטיבות על הקיר. יכול להיות מאוד שהמים מחלחלים מהקירות בקומה הראשונה, אבל הפיצוץ הוא בקומה השניה או למעלה מכך. יש לי לכן שלוש אפשרויות: להמשך קריאה