בחיפוש אחר חלופה לניהול המשימתי

בחודשים האחרונים ליווינו תהליך לחשיבה אסטרטגית בעמותה חשובה. לאחר שלבי התנעה, כל פעם עם עוד כמה מנהלים, הגענו לדיון הכרעה על המשך התהליך בנוכחות הדרגים הבכירים בהנהלה. הפגישה שהחלה בסקפטיות ומבוכה מצד הנוכחים, הסתיימה בתשבחות מצד הגורם הבכיר בחדר ש"עשיתם לנו בית מדרש", ו"לא היה לנו דיון פורה כל כך". התהליך נראה מובטח, ואנו התכנסנו לתכנן את תהליך הלמידה לפרוטרוט.

להמשך קריאה

ההיבט הרגשי של הנחיית סדנה בעולם הסבוך

סדנאות שנועדו לסייע בהתמודדות עם אתגרים הסתגלותיים ועם שאלות שעדיין נעדרות ניסוח מדויק, הן סדנאות רוויות במבוכה ובחוסר נוחות. למעשה, אנו מכוונים באופן מודע ליציאה מאזור הנוחות. לרוב, כדי לגרום לקהל לצאת מאזורי הנוחות התפיסתית שלו ביחס לאתגרים הנידונים, מנחה הסדנה עצמו כפוי לשהות באי-נוחות ולהכיל אותה. מכאן, שניהול סביבת הלמידה מתנקז לניהול הרגשי העצמי של המנחה ויכולתו לרתום את המנעד הרגשי שלו משפיע על הסדנה. להמחשה:

להמשך קריאה

מי מפחד מהמנכ"ל הרע?

אפילו בארגונים בהם אנשי הצוות מצהירים שהמנכ"ל רודה בהם, לא קשוב להם, לא מעצים אותם ולא מאפשר להם למצות את מנהיגותם, אפילו בארגונים כאלה, המנכ"ל רוצה את טובת הארגון ומנסה לפעול ככל יכולתו ולמיטב הבנתו כדי להגשים את מטרות הארגון כפי שהוא רואה אותן.

על כן, כיצד יש לפעול עם המנכ"ל?

להמשך קריאה