להתרגל לעבוד באקוסיסטם

ניהול בעולם מורכב

אנחנו מצויים לקראת סיום של פרוייקט במסגרתו בחנו יחד עם הנהלה של עמותה גדולה את האסטרטגיה וגישת ההשפעה שלהם כיום. בתהליך הלמידה שלנו, פגשנו (שוב) את המאמר "Creating High Impact Nonprofits". המאמר מבוסס על הספר Forces for Good ונחשב לטקסט מוכר ומשפיע בשדה החשיבה אודות ניהול ארגונים ללא מטרות רווח. המחקר שמאחורי המאמר בחן 12 ארגונים שסומנו כמשפיעים מאוד ומתוך המפגש עמם מחלץ את ההבנות המשמעותיות אודות השאלה מה גורם לארגון להיות משפיע. להמשך קריאה

מהי הנישה שלנו?

מסתבר שלמרות השאיפה שלנו להתפרש על שלושת המגזרים, הניסיון המעשי שלנו, החוויה המכוננת שלנו, מגבילים אותנו לסוג מסוים של קהל יעד בסוג מסוים של ארגונים. יש בזה יתרונות רבים. זה מחדיר מידה רבה של וודאות לתוך המיזם – מה שמעלה את סיכויי המימוש שלו.
פתאום אפשר לתכנן. אפשר לתכנן את מהלך השיווק ויצירת המוניטין, אפשר לתכנן את ההכנסות הצפויות לפי ההתקדמות בציר הזמן, אפשר למפות את הלקוחות, את המתחרים ואת השותפים שלנו.
אבל יכול להיות שיש משהו מגביל באפשר לתכנן הזה. להמשך קריאה