איך אולי נשנה את העולם וגם פרידה מיואל שלנו

אחד המאמצים הגדולים שלנו בדואלוג הוא להניע ארגונים מתפיסה של אופטימיזציה למהלך של טרנספורמציה; משיפור של הפעילות הקיימת אל עבר מיצוי של פוטנציאלים מתהווים. זה הרגיל שלנו (שהוא מספיק מסובך). אבל לפעמים השאלה היא לא הטרנספורמציה של הארגון או החברה, אלא שינוי של התחום עצמו: שינוי של השוק, של הסביבה התרבותית או התחרותית. 

כולם היום יודעים לדבר על השיבוש שהובילו חברות כמו  Airbnb, נטפליקס, ו-Uber והאופן שבו הן יצרו מהפכה שמספקת לצרכן שירות מותאם ונגיש יותר. אבל אזורים רבים בחיים שלנו נותרו בשליטה מוחלטת של המוסדות והמבנים הישנים, עם מציאות שבה היכולת של הלקוח למצוא שירות המתאים לצרכיו מוגבלת מאוד. לא פעם המצב הזה הוא לא רק ״לא חדשני״, אלא גם מעוות, כי כשקשה כל כך לעשות את מה שנדרש נוצר כר פורה לרמאות והונאה.

לכן המפגש הראשון של דואלוג עם WakeUp פנסיה היה מבחינתנו מאיר עיניים – פגשנו מיזם שמבקש לשנות בצורה יסודית את שוק הפנסיה הישראלי – על 4.3 מיליון המשקיעים שמנהלים בו 2.23 טריליון ש״ח. 

פרופ' קן מישל, שהקים את המיזם הציג בפנינו חזון בו טכנולוגיה מתקדמת בשילוב עם תפיסה ששמה את הלקוח במרכז תוביל לתיקון של עיוותים יסודיים בעולם הפנסיה. התנועה שהמיזם מנסה לקדם היא מעולם המאופיין בניגוד אינטרסים חריף בין נותני השירות (הסוכנים והקרנות) והלקוחות, לעולם המאופיין בשקיפות, שיקולי השקעה מחושבים שיניבו גם השקעה מותאמת יותר בפנסיה ובביטוחים, ורווחה משמעותית יותר בגילאי הפרישה. והבעיה הזו לא ייחודית לישראל – הפוטנציאל העולמי גדול עשרות מונים.

אבל חלומות משבשים קשים גם עשרות מונים ליישום. בשנה וחצי האחרונות סייענו למיזם בגיבוש אסטרטגיה ותכנית עבודה, עזרנו ליצור מיצוב משמעותי מול הרגולטור והתקשורת, והקמנו מספר של תשתיות מאפשרות. דברים התחילו לנוע מהר הרבה יותר, ויואל שהיה המוביל של התהליך החליט שהוא רוצה לעבור צד ובחר להצטרף כשותף מייסד ל-WakeUp.

יואל נכנס לדואלוג במסגרת פרוייקט לקידום שיח תפיסתי מעמיק בשאלות היסוד של מדינת ישראל בעשורים הבאים. הוא זיהה את הפוטנציאל של השימוש בכלים של החשיבה המערכתית-אסטרטגית של דואלוג למול האתגרים של חברות טכנולוגיות ופיתח והוביל את התחום הזה בדואלוג עד לאחרונה. בין היתר ליוה תהליכים ב-Webiks, Aperio Systems, סילברנט, בחברת KOY, באגף התקשוב בצה״ל, בחברת ליימן-שליסל, ובגופים נוספים. 

אם עקבתם אחרינו בשנים האחרונות כבר הבנתם מה אנחנו חושבים על ייעוץ ״מהמרפסת״. המעבר מיועץ לשותף-מייסד אולי לא קל, אבל הוא ממש חלק מהותי מהמסר שהיינו רוצים להביא לעולם. אין הצלחה בלי עור במשחק. 

יואל – שמחים על הדרך הארוכה שהלכת איתנו ובטוחים שתצליח בהמשך!

אנחנו מאמינים מאוד בפוטנציאל השינוי של WakeUp, ומזמינים גם אתכם להיות חלק מהשינוי – ניתן להירשם להירשם כאן לשירות היעוץ הפנסיוני הרובוטי של WakeUp.

אודות המחבר

דואלוג

צוות דואלוג מלווה חברות בתהליכי חשיבה אסטרטגיים, למול שינוי ואי-וודאות. אנו מיישמים כלים מעולם החשיבה המערכתית לטובת פיתוח ידע חדשני המאפשר פריצות דרך בניהול הארגונים.

השארת תגובה