בלוג

הון.סיכון: כיצד פוגע המודל המימוני בחדשנות של חברות הייטק

הון.סיכון: כיצד פוגע המודל המימוני בחדשנות של חברות הייטק

מאמר 2/5 בסדרה ״Hacking Strategy" בנושא אסטרטגיה בעולם הסטרטאפים. לקריאת כל המאמרים בסדרה אף אחד מהשותפים בקרנות הון-סיכון (VC) שאני מכיר לא פועל

Hacking Strategy: סדרת מאמרים בנושא אסטרטגיה בהייטק

Hacking Strategy: סדרת מאמרים בנושא אסטרטגיה בהייטק

למה המושג אסטרטגיה חסר בעולם הסטרטאפים? פוסט 1/5 בסדרה על אסטרטגיה בעולם ההייטק

אסטרטגיה צנועה

אסטרטגיה צנועה

היועץ שפספס את הקרחון לפני מספר שנים היינו מעורבים בפרוייקט שנערך בשיתוף עם חברת ייעוץ שנחשבה אז  למובילה בתחומה בישראל. הבעיה של הלקוח

חשבון הנפש של היועצים

חשבון הנפש של היועצים

הבלוג שלנו, כנגזרת מהלמידה המקצועית שלנו בעולם, פוסע כבר מספר שנים על הסף בבירור הטוב והרע בעבודת הייעוץ. יש מעט מקצועות שמציבים את

לפרום את המסר

לפרום את המסר

לפני מספר שבועות השתתפתי בסדנת עמידה מול קהל והעברת מסרים בתקשורת שהעביר גלעד עדין עבור סדנת מנהלים של הפורום הישראלי למנהיגות ILF. אני

תמונת הרקע: ראיון עם כותב המאמר רוג'ר ל. מרטין בפורום הכלכלי העולמי, 2013. הועלה על ידי ה-World Economic Forum לאתר פליקר ומשותף ברישיון CC BY-NC-SA 2.0.

השקר הגדול של התכנון האסטרטגי

במסגרת תהליכי הייעוץ שלנו, נתקלנו לא אחת בערבוב מושגי בין 'תכנון', 'אסטרטגיה' ו'תכנון אסטרטגי'. חברות שמשוכנעות שיש להן אסטרטגיה מכיוון שיש להן תחזיות

הערות על חשיבות העיצוב – שמעון פרס

הארות על 'הערות לחשיבות התכנון' של שמעון פרס

שמעון פרס מציב 10 כללים לתכנון. צוות דואלוג מנתח לאורם עקרונות לאסטרטגיה אפקטיבית השונים מהותית מהאופן שבו תכנון נתפס כיום בישראל.

דו"חות, דופמין, ותגמול ארגוני – איך נחלצים ממעגל השעבוד

דו"חות, דופמין, ותגמול ארגוני – איך נחלצים ממעגל השעבוד

מערכת החיזוק או מערכת התגמול היא המנגנון המוחי שמייצר אצלנו עונג בתגובה לגירוי. אכלנו קרואסון? קיבלנו לייק? הדופמין מופרש במוח, העונג מתפשט, אנחנו רוצים

מי האסטרטג בחברות טכנולוגיות?

מי האסטרטג בחברות טכנולוגיות?

המילה אסטרטגיה במובנים העסקיים שלה משוייכת לרוב לתאגידים גדולים ומבוססים, והיא נתפסת כפחות שייכת לעולם הסטארטאפים. שם נמצא יותר נוכחות של מילים כמו

האופק וכח המשיכה

האופק וכח המשיכה

תהליך אסטרטגי עם חברות וארגונים נע לרוב בין שני קטבים: האופק – החזון אליו אנו שואפים, הפסגה העסקית אותה אנו רוצים לכבוש. כוח