מערכת החינוך

פיגומים

פיגומים

לא מעט מערכות שאנחנו עובדים איתן מדקלמות בחודשים האחרונים את המושג the new normal. המושג הזה מאפשר לדון בנחיצות של מושגים למול מצבים

מה עושים כשמשקיעים עוד ועוד משאבים ושום דבר לא קורה?

מה עושים כשמשקיעים עוד ועוד משאבים ושום דבר לא קורה?

מירב ארלוזורוב פרסמה לאחרונה מאמר על מערכת החינוך (האם מערכת החינוך בישראל כושלת) הטוען כי המערכת דורכת במקום (במקרה הטוב) שעה שעוד ועוד

על השילוב בין למידה לניהול פרויקטים

על השילוב בין למידה לניהול פרויקטים

מזה זמן מנסים לשלב בבתי ספר ובמסגרות חינוך שונות למידה באמצעות פרויקטים (Project Based Learning). הרציונל הוא לעורר בתלמידים את הדחף ללמוד מתוך

מחשבים בכיתה

מות המהפכה 4/4 – גן העדן האבוד: פעפוע של פדגוגיה חדשנית

הפוסט הרביעי בסדרה העוסקת בניסיון למהפכה מושגית במערכת החינוך מבקש לעסוק, כפי שהבטחנו, בכיוונים חדשים, ראשוניים, לנושא של למידה משמעותית. הרקע לפוסט הזה הוא

המהפכה בעניינים צבאיים

מות המהפכה 3/4: ילדי המהפכה

בפוסטים הקודמים עסקנו במגבלות של מהפכות מושגיות ובהקשר המשותף של המהפכה בעניינים צבאיים ורפורמת הלמידה המשמעותית. היום ננסה לצלול יותר לתוך ההקשר של

ילד בכיתה

מות המהפכה 2/4: משבר פס הייצור והצורך בתכלית במערכת החינוך

האם יש סדר בכאוס? באופן מרתק, דווקא מהפכות ושינויים מערכתיים מקיפים נוטים להציג קווי דמיון רבים, יש שיגידו רבים מדי. ברמת המיקרו קשה