חשיבה אסטרטגית

עם ערכים לא הולכים לחברת ייעוץ
הזהות המקצועית שלי עוצבה בעולם החינוך והעשייה החברתית. אלו עולמות עשירים בתוכן, עשיה ומשמעות. דווקא בשל כך קשה לנו להכיר בעובדה שחסרים לנו

אסטרטגיה: תסריט ידוע מראש או טלטלה?
עולם הדימויים הרווח של האסטרטגיה יכלול כלי שחמט, חיצים ועיגולים, גרפים, כשכל החיצים מובילים תמיד להצלחה. יועצים מנסים לשכנע את העולם שמצוי תמיד

סטודיו דואלוג – הזמנה למחשבה
לסביבה שאנחנו נמצאים בה יש השפעה מרחיקת לכת על היכולת שלנו לחשוב. זו כמובן לא תובנה חדשה וחז״ל כבר ניסחו זאת לפני כאלפיים

מפל הבחירות
מפל הבחירות (מאנגלית: cascade of choices) הוא מודל לעיצוב ומעקב אחרי אסטרטגיה עסקית החותר לקידום חשיבה אינטגרטיבית בין היעדים, הסביבה, צורת הפעולה, יכולות הארגון ותהליכי הניהול

גיבוש אסטרטגיה: הצגה בשתי מערכות
כדי לפתח חשיבה פורצת דרך יש להפעיל מערכות קוגניטיביות שפועלות באופן הפוך ומשלים. כיצד ניתן לעשות זאת בתהליכים אסטרטגיים?

Too Minimal Viable Product – כשה-MVP גורם לחשוב בקטן
מאמר 3/5 בסדרה ״Hacking Strategy" בנושא אסטרטגיה בעולם הסטרטאפים. לקריאת כל המאמרים בסדרה כולם מדברים על MVP (למה זה טוב?) ״מה ה-MVP שלכם?״

לפרום את המסר
לפני מספר שבועות השתתפתי בסדנת עמידה מול קהל והעברת מסרים בתקשורת שהעביר גלעד עדין עבור סדנת מנהלים של הפורום הישראלי למנהיגות ILF. אני

תנאי הסף ללמידה אסטרטגית
לסדנאות אסטרטגיות יצא שם רע בקרב חלק מהגופים שאנחנו עובדים איתם. התחושה של לא מעט מן המשתתפים היא שמדובר בטקס חסר השפעה במהלכו

למה הייעוץ האסטרטגי נכשל?
לפני כמה שנים נתקלתי במצגת שהכינה חברת ייעוץ גדולה עבור מיזם ממשלתי מוביל. פרט לעיצוב שהיה מושקע עד מאוד, המצגת עצמה היתה מביכה

מעבר ל-SWOT – הרצאות ומצגות
ב-8 ביוני ערכנו בשיתוף עם יוסי קורן כנס בנושא אסטרטגיה, שינוי ומנהיגות באי-וודאות בקמפוס גוגל. אנו מודים לכל מי שהגיע. ניתן לצפות בהרצאות