תפריט ניווט

שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
ההצפה של המושגים האלו בעשורים האחרונים מתארת את הניסיון לייצר תפיסה ניהולית התואמת את האתגרים של העידן הנוכחי.
<htmltag tagname="iframe" src="https://books.google.com/ngrams/interactive_chart?year_end=20192021&content=black+swan%2CVUCA&corpus=26&direct_url=t1%3B%2Cblack+swan%3B%2Cc0%3B.t1%3B%2CVUCA%3B%2Cc0&year_start=1990&smoothing=3" width="700" height="260" frameborder="0" allowfullscreen=""></htmltag>גרף מתוך Ngram Viewer המציג את העליה בשימוש במושגים [[VUCA]] ו-Black swan ([[ברבור שחור]]) בעשורים האחרונים.
<small>גרף מתוך Ngram Viewer המציג את העליה בשימוש במושגים [[VUCA]] ו-Black swan ([[ברבור שחור]]) בעשורים האחרונים.</small>
===חוסר ההתאמה של הכלים הניהוליים לעידן של חוסר וודאות===
הגישות הניהוליות של המאה ה-20 קידשו את היכולת לייצר וודאות ויציבות לטובת ניהול שיטתי, תכנון מפורט ועמידה ביעדים מוגדרים מראש. גישות ניהוליות אלו בנו את התשתית התעשייתית של העולם המודרני אולם הם מתקשות מאוד להיות אפקטיביות במציאות התחרותית של העת הנוכחית. הרעיון של הייצור ההמוני התבסס על הרעיון של [[מודל פס הייצור]] המחייב עמידה בתקנים וקשיחים ומסגרות סגורות. הגישות, הכלים והמודלים שנוצרו בשנים אלו ונלמדו בבתי הספר למנהל עסקים (ודומיהם - מדיניות ציבורית, מקצועות הייעוץ למיניהם וכד׳) עסקו באופן שיטתי בסיכון ובניהול שלו, אך אופי השווקים והאתגרים הניהוליים לא דרש לפיתוח של כלים שיטתיים להתמודדות עם אי-וודאות.

הודפס מתוך מאגר הידע של דואלוג בכתובת: "https://doalogue.co.il/wiki/מיוחד:השוואה_ניידת/10004"

משותף תחת רישיון CC-BY 4.0. ניתן להפיץ באופן חופשי תוך מתן קרדיט לדואלוג וקישור למקור.