תפריט ניווט

שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  11:01, 16 באפריל 2021
אין תקציר עריכה
'''ייעוץ אסטרטגי''' (לעתים גם '''ייעוץ ניהולי''' - management consulting), הינו שירות הניתן לגוף (חברה, עמותה או גוף ציבורי) על מנת לשפר את ה[[אפקטיביות]] וה[[יעילות]] שלו בהתמודדות עם אתגרי הליבה של הארגון ביחס לסביבתו. <noinclude>
==מבוא: מהו ייעוץ אסטרטגי?==
</noinclude>בתהליך של '''ייעוץ אסטרטגי''' ניתן סיוע לטובת בחינה מחדש של אופן הפעולה של הארגון, מתוך התבוננות במאפייני הקבוצה (ארגון, חברה, עמותה וכו') והסביבה המשתנה שבה היא מצויה. תכליתו של הייעוץ האסטרטגי היא גיבוש ותיקוף ה[[אסטרטגיה]] כתפיסת פעולה חדשה לטווח זמן משמעותי.
==הצורך בייעוץ אסטרטגי==
לאור זאת, תהליך הייעוץ האסטרטגי שראשיתו ב'''אבחון''' ולמידת מאפייני הארגון וב'''מחקר אסטרטגי''' של סביבות הפעולה השונות שהארגון מבקש לפעול בהן והמגמות המאפיינות אותן. לאחר מכן ניתן להבין את האופן שבו אסטרטגיית הארגון מסנכרנת בין הסביבה החיצונית והפנימית.
=מבוא: מהו ייעוץ אסטרטגי?=
==היסטוריה: המעבר מייעוץ ניהולי לייעוץ אסטרטגי==
הדיסציפלינה של הייעוץ האסטרטגי היא חדשה למדי, והחלה להתהוות רק בסוף שנות ה-60׳ של המאה ה-20. הייעוץ הניהולי שסיפקו חברות כמו מקינזי מאז שנות ה-30׳ היה מרוכז בעיקר בהיבטים הפנימיים והתפעוליים של תאגידי הייצור שצמחו במהלך המאה ה-20. השימוש בביטוי ״אסטרטגיה״ במובנים עסקיים החל רק בשנות ה-50׳ והוא חדר לעבודת הייעוץ בשלב מאוחר עוד יותר.

הודפס מתוך מאגר הידע של דואלוג בכתובת: "https://doalogue.co.il/wiki/מיוחד:השוואה_ניידת/10259"

משותף תחת רישיון CC-BY 4.0. ניתן להפיץ באופן חופשי תוך מתן קרדיט לדואלוג וקישור למקור.