בלוג

האופק וכח המשיכה

האופק וכח המשיכה

תהליך אסטרטגי עם חברות וארגונים נע לרוב בין שני קטבים: האופק – החזון אליו אנו שואפים, הפסגה העסקית אותה אנו רוצים לכבוש. כוח

תנאי הסף ללמידה אסטרטגית

תנאי הסף ללמידה אסטרטגית

לסדנאות אסטרטגיות יצא שם רע בקרב חלק מהגופים שאנחנו עובדים איתם. התחושה של לא מעט מן המשתתפים היא שמדובר בטקס חסר השפעה במהלכו

מהי אסטרטגיה ומה איננה

מהי אסטרטגיה ומה איננה

אתה שוכר חברת ייעוץ אסטרטגי שתעשה לך אסטרטגיה. החברה מגיעה, ואחרי תהליך משותף מציגה בפניך את השחקנים המשמעותיים בשוק, המתחרים המיידים שלך, נתח

דואלוג So-Low

דואלוג So-Low

פסיכולוגית: איך היה השבוע שלך חברת ייעוץ גנרית? חברת ייעוץ גנרית: אני לא יודעת, קמתי בבוקר, לבשתי רשמי, קניתי קפה בארקפה, עליתי למשרד בעזריאלי.

מגדל בבל בעיני ברוייגל – מסה על מגבלות התכנון

מגדל בבל בעיני ברוייגל – מסה על מגבלות התכנון

העשור האחרון התאפיין במשברים ושינויים לרוב. מתוך החיפושים אחרי הסיבתיות לזעזועים הללו, נולדה תנועה קטנה, שקראה תיגר על החיפוש לסדר אנושי. בתחום הפסיכולוגיה

למדוד את מה שחשוב – על היתרונות של גישת ה-OKRs

למדוד את מה שחשוב – על היתרונות של גישת ה-OKRs

אני לא חובב גדול של ספרי ניהול. הפער בין ההבטחה הגדולה שעל הכריכה, התוכן הדליל שבפנים והנחות היסוד הסמויות השקופות כל כך מכריע

חג מועד ונופל – השגרות הארגוניות ותהליכי שינוי

חג מועד ונופל – השגרות הארגוניות ותהליכי שינוי

התפיסה היהודית של הזמן מציבה את המועד החוזר כנקודה בה אנו נדרשים לבחון את מעשינו: בכל יום לפני השינה – לבחון את מעשי

מעבר לאופק – על החיבור בין אסטרטגיה ופילוסופיה

מעבר לאופק – על החיבור בין אסטרטגיה ופילוסופיה

האם ניתן ללמוד אסטרטגיה? האם ניתן להעשיר את הכלים האסטרטגיים שבידנו? כיצד ניתן לחשוב מעבר למה שאנו יודעים? הפוסט מביא תמלול מתוך הפודקאסט

אשרי, שועל אני

אשרי, שועל אני

ההוגה ישעיהו ברלין טבע במסתו המפורסמת "הקיפוד והשועל" את ההבדל בין הקיפוד היודע הכל על תחום מסוים, לבין השועל היודע מעט על נושאים

4 שנים ברחבת הריקודים: לא תשתנה; השתנה, תשתנה

4 שנים ברחבת הריקודים: לא תשתנה; השתנה, תשתנה

אַחַר-כָּך הִפְנָה אֶת פָּנָיו אֵלַי בַּפַּעַם הָאַחֲרוֹנָה כְּמוֹ בַּיוֹם שֶׁבּוֹ מֵת בִּזְרוֹעוֹתַי וְאָמַר: אֲנִי רוֹצֶה לְהוֹסִיף שְׁנַיִם לַעֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת: הַדִּבֵּר הָאַחַד-עָשָׂר, "לא תִּשְׁתַּנֶּה"