הבעיות וההישגים של עבודה קשה

הבעיות וההישגים של עבודה קשה

בשבוע שעבר כתבנו על הנטייה הבעייתית שלנו לחבר בין עבודה קשה לתוצאות מדהימות. הטענה היתה שבמציאות החיבור הזה לא תמיד מתקיים, וככל שהמציאות

להתרגל לעבוד באקוסיסטם

להתרגל לעבוד באקוסיסטם

אנחנו מצויים לקראת סיום של פרוייקט במסגרתו בחנו יחד עם הנהלה של עמותה גדולה את האסטרטגיה וגישת ההשפעה שלהם כיום. בתהליך הלמידה שלנו,

SWOT

SWOT

כאוס, חורבן, סיפור וישועה – עיון מנהיגותי במדרשי החורבן

כאוס, חורבן, סיפור וישועה – עיון מנהיגותי במדרשי החורבן

אחד ממנגוני ההגנה החזקים ביותר של מערכות הנוטות לקריסה, או כאלו שחוו כישלון גדול הוא למצוא סיבה ברורה ובהירה, רצוי פרסונאלית, לכשלון. היכולת

מנהיגות בעידן הפוסט מודרני – פיתוח מנהיגות בחיל המודיעין

מנהיגות בעידן הפוסט מודרני – פיתוח מנהיגות בחיל המודיעין

בחודשים האחרונים היתה לנו הזכות ללוות את השלבים האחרונים בעיצוב של המאמר "מנהיגות בעידן הפוסט מודרני" שנכתב במרכז לפיתוח מנהיגות באמ"ן. ענבר שריפט

תגובות ותגובות נגד: מערכת הבחירות כאירוע מערכתי

תגובות ותגובות נגד: מערכת הבחירות כאירוע מערכתי

רגע לפני שהאירועים ישכחו, כדאי להעיף מבט מערכתי בהתהוות של בחירות 2015. מהו מבט מערכתי? בעברית קיים בלבול מבורך בין מערכה (operation ולעתים

מות המהפכה 4/4 – גן העדן האבוד: פעפוע של פדגוגיה חדשנית

מות המהפכה 4/4 – גן העדן האבוד: פעפוע של פדגוגיה חדשנית

הפוסט הרביעי בסדרה העוסקת בניסיון למהפכה מושגית במערכת החינוך מבקש לעסוק, כפי שהבטחנו, בכיוונים חדשים, ראשוניים, לנושא של למידה משמעותית. הרקע לפוסט הזה הוא

חזון כברית עם המציאות

חזון כברית עם המציאות

החשיבה הארגונית הקלאסית מתבוננת על החזון כעל תמונת מציאות רצויה אשר נדרשת לארגון כדי לדעת הארגון הולך (מה שמכונה "כוכב צפון"). סוג החשיבה

האסטרטגיה החדשה של גוגל דוקס: בין יעדים ואסטרטגיה

האסטרטגיה החדשה של גוגל דוקס: בין יעדים ואסטרטגיה

גוגל חשפה השבוע כי היא מבקשת להוריש את מייקרוסופט מהובלתה רבת השנים בתחום תוכנות המשרד (אופיס). אלא שהתכנית המתוארת חושפת דווקא את הבעייתיות השכיחה

לצאת מכובד הלב הניהולי

לצאת מכובד הלב הניהולי

בבית הכנסת המרוקאי שאני הולך אליו לעתים בערב שבת יש אדם אחד שהציבור מבקש ממנו לדבר כאשר הרב לא נמצא, ואני בעוונותי תמיד

מות המהפכה 3/4: ילדי המהפכה

מות המהפכה 3/4: ילדי המהפכה

בפוסטים הקודמים עסקנו במגבלות של מהפכות מושגיות ובהקשר המשותף של המהפכה בעניינים צבאיים ורפורמת הלמידה המשמעותית. היום ננסה לצלול יותר לתוך ההקשר של

מות המהפכה 2/4: משבר פס הייצור והצורך בתכלית במערכת החינוך

מות המהפכה 2/4: משבר פס הייצור והצורך בתכלית במערכת החינוך

האם יש סדר בכאוס? באופן מרתק, דווקא מהפכות ושינויים מערכתיים מקיפים נוטים להציג קווי דמיון רבים, יש שיגידו רבים מדי. ברמת המיקרו קשה

בין מנהיגות אותנטית ומנהיגות הסתגלותית

בין מנהיגות אותנטית ומנהיגות הסתגלותית

השבוע הזדמנו לפורום של יועצים ארגוניים במערכת הביטחון במסגרת יום למידה על גישות מנהיגות שונות. במרכז היום עמד דיון בשתי גישות מרכזיות –

מות המהפכה 1/4: רפורמת הלמידה המשמעותית ביום שאחרי שי פירון

מות המהפכה 1/4: רפורמת הלמידה המשמעותית ביום שאחרי שי פירון

אנשי משרד החינוך מתלוצצים שעם הישמע דבר התפטרות שרי יש עתיד, נשמעה במסדרונות משרד החינוך צהלת רווחה: יש עתיד. למיטב זכרוני אין אח