אסטרטגיה

לחשוב ישן לחשוב חדש

לחשוב ישן לחשוב חדש

לעתים אדם קונה לעצמו תהילת עולם כאשר הוא אומר ברגע הנכון את מה שכולם ידעו מזמן אבל חששו לומר או לא ידעו איך

אסטרטגיה: תסריט ידוע מראש או טלטלה?

אסטרטגיה: תסריט ידוע מראש או טלטלה?

עולם הדימויים הרווח של האסטרטגיה יכלול כלי שחמט, חיצים ועיגולים, גרפים, כשכל החיצים מובילים תמיד להצלחה. יועצים מנסים לשכנע את העולם שמצוי תמיד

הזמנה למסע: המדריך לחשיבה מערכתית

הזמנה למסע: המדריך לחשיבה מערכתית

בשנים האחרונות נראה שכולם עוסקים בחשיבה מערכתית. ממגוון סיבות נראה לנו שהמציאות משתנה בקצב מהיר יותר ובאופן בלתי צפוי. כדי להשאר רלוונטיים אנשים,

מי הפליל את רוג׳ר מרטין 3: עלייתם ונפילתם של ספרי ניהול פופולאריים

מי הפליל את רוג׳ר מרטין 3: עלייתם ונפילתם של ספרי ניהול פופולאריים

בשלושת הפוסטים האחרונים עסקנו מזוויות שונות בספר של רוג׳ר מרטין "Playing to Win": הרשומה הראשונה מתארת את האכזבה מהספר הפופולארי ואת הניסיון להבין

מי הפליל את רוג'ר מרטין 1: ציפייה ושיברה

מי הפליל את רוג'ר מרטין 1: ציפייה ושיברה

אני מאוד מחבב את פרופ׳ רוג׳ר מרטין. למי שלא מכיר – מרטין היה מהיועצים המובילים בפירמת היעוץ ״מוניטור״ של מייקל פורטר (שפשטה את

קורונה, אסטרטגיה וקומונסנס

קורונה, אסטרטגיה וקומונסנס

The past is not what it seems פאבי (מנהיג הטרולים) לשבור את הקרח 2 האסטרטגיה נחרזה משחר ההיסטוריה האנושית עם אומץ לב, מנהיגות,

גיבוש אסטרטגיה: הצגה בשתי מערכות

גיבוש אסטרטגיה: הצגה בשתי מערכות

כדי לפתח חשיבה פורצת דרך יש להפעיל מערכות קוגניטיביות שפועלות באופן הפוך ומשלים. כיצד ניתן לעשות זאת בתהליכים אסטרטגיים?

Too Minimal Viable Product – כשה-MVP גורם לחשוב בקטן

Too Minimal Viable Product – כשה-MVP גורם לחשוב בקטן

מאמר 3/5 בסדרה ״Hacking Strategy" בנושא אסטרטגיה בעולם הסטרטאפים. לקריאת כל המאמרים בסדרה כולם מדברים על MVP (למה זה טוב?) ״מה ה-MVP שלכם?״

Hacking Strategy: סדרת מאמרים בנושא אסטרטגיה בהייטק

Hacking Strategy: סדרת מאמרים בנושא אסטרטגיה בהייטק

למה המושג אסטרטגיה חסר בעולם הסטרטאפים? פוסט 1/5 בסדרה על אסטרטגיה בעולם ההייטק

אסטרטגיה צנועה

אסטרטגיה צנועה

היועץ שפספס את הקרחון לפני מספר שנים היינו מעורבים בפרוייקט שנערך בשיתוף עם חברת ייעוץ שנחשבה אז  למובילה בתחומה בישראל. הבעיה של הלקוח